اصغری از پرداخت بیش از 460 میلیارد ریال تسهيلات كرونایی در مازندران خبر داد
اصغری از پرداخت بیش از 460 میلیارد ریال تسهيلات كرونایی در مازندران خبر داد
سکان نیوز/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ضمن تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای آسيب ديده از شیوع ویروس كرونا در استان گفت: تاکنون 460میلیارد ریال برای 4 هزار و 300 طرح پرداخت شده است.

به گزارش سکان نیوز، کامران اصغری آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای مشمول و صاحبان بنگاههاي آسيب ديده از شیوع ویروس كرونا در استان مازندران را تشریح کرد.

وی تعداد کارگاه های مشمول دريافت تسهيلات كرونا در استان مازندران را بیش از 57 هزار کارگاه اعلام کرد و افزود: تاكنون ثبت نام 20 هزار و 500 كارگاه نهايی و به دستگاههای اجرايی ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: از اين تعداد كارگاه، 20 هزار و 489 كارگاه مورد تاييد دستگاه اجرايي قرار گرفته و به بانك های استان ارسال شد.

اصغری با اشاره به اینکه بانك های استان نيز 19 هزار و 916 طرح را به شعب ارسال کرده است، گفت: از اين تعداد، 4 هزار و 300 طرح به مبلغ 460 میلیارد ریال منجر به پرداخت شده است.

وی سهم استان مازندران از تسهيلات كرونا را 3.9 درصد سهم كل كشور معادل هزار و561 ميليارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اعلام كارگروه بررسي و مقابله با پيامدهاي اقتصادي ناشي از شيوع بيماري كرونا كشور، بانكهای عامل تا پايان مردادماه فرصت پرداخت تسهيلات به طرحهای معرفی شده را دارند.

وی با اشاره به سهم هزار و 561 میلیارد تومانی استان برای کسب و کارهای آسیب دیده افزود: دستگاه‌های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بهزیستی، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید پیگیر ثبت‌نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانکهای عامل به مشمولان تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

اصغری اظهار کرد: بر این اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام و پرداخت تسهیلات به آنها از خردادماه آغاز شده است.

وی افزود: دولت همواره حامی تولیدکنندگان است و انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان راهگشایی برای آنان بوده و زمینه حفظ نیروی انسانی و جهش تولید را فراهم کند.