ارسال بودجه ۹۹ به شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی بود / علت تعطیلی جلسات علنی، عدم انتقال بیماری توسط نمایندگان به جامعه است
ارسال بودجه ۹۹ به شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی بود / علت تعطیلی جلسات علنی، عدم انتقال بیماری توسط نمایندگان به جامعه است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مهم ترین علت تعطیلی جلسات علنی مجلس، عدم انتقال بیماری توسط نمایندگان به سطح جامعه است، زیرا نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود با بسیاری از مردم در ارتباط هستند و حضور در جلسات علنی و سپس شهرستان ها به سلامت مردم آسیب می زند.
سکان نیوز، ارسال بودجه 99 به شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی بود / علت تعطیلی جلسات علنی، عدم انتقال بیماری توسط نمایندگان به جامعه استعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مهم ترین علت تعطیلی جلسات علنی مجلس، عدم انتقال بیماری توسط نمایندگان به سطح جامعه است، زیرا نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود با بسیاری از مردم در ارتباط هستند و حضور در جلسات علنی و سپس شهرستان ها به سلامت مردم آسیب می زند.
عزت الله یوسفیان ملا   با اشاره ارسال لایحه بودجه سال 1399 به شورای نگهبان توسط کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، گفت: این اقدام کاملا بر اساس قانون اساسی بوده و ارسال لایحه بودجه به شورای نگهبان مغایر با قانون نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در هفته های اخیر تمام تلاش خود را برای برگزاری جلسات علنی صورت نداد، اما ستاد مقابله با کرونا عملا با این مسئله مخالفت کرد، مجلس نیز مانند دستگاه های دیگر باید تابع قانون باشد بنابراین برگزاری جلسات را متوقف کرد.

وی گفت: در هفته پیش نمایندگان مجلس عزم جدی برای بررسی کلیات و جزئیات لایحه بودجه داشتند و شاهد وبودید که با وجود شیوع بیماری کرونا، جلسات بررسی کلیات برگزار شد، اما بعد از مثبت شدن جواب آزمایش برخی از نمایندگان مجلس، ستاد مقابله با کرونا دستور به تعطیلی جلسات علنی داد تا بیش از آن بیماری شیوع پیدا نکند.

یوسفیان ملا ادامه داد: به طور حتم مهم ترین علت تعطیلی جلسات علنی مجلس، عدم انتقال بیماری توسط نمایندگان به سطح جامعه است، زیرا نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود با بسیاری از مردم در ارتباط هستند و حضور در جلسات علنی و سپس شهرستان ها به سلامت مردم آسیب می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: از طرف دیگر اگر قرار به بررسی اصل 85 لایحه بودجه سال 99 بود، مجلس باید حداقل یک جلسه علنی برگزار می کرد تا مسئولیت بررسی و تصویب لایحه را به کمیسیون تلفیق واگذار کند که در آن شرایط نیز دو سوم نمایندگان باید به این پیشنهاد رأی می دادند.

وی گفت: خوشبختانه را پیشنهاد رئیس مجلس و اذن رهبر معظم انقلاب؛ مصوبه کمیسیون تلفیق برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که در اینجا باید از معظم له تشکر کنیم./