ارز 4200 تومانی به‌جای حل مشکل در کشور باعث فساد شد
ارز 4200 تومانی به‌جای حل مشکل در کشور باعث فساد شد
سکان نیوز؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ‌ارز 4200 تومانی به‌جای آنکه مشکل مردم را حل کند و برای تامین کالاهای اساسی هزینه شود، خود باعث ایجاد فساد شد.

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشور گفت: ما امروز با محدودیت منابع در حوزه ارزی مواجهیم و علاوه بر تحریم‌ها سوءمدیریت‌ها نیز به عنوان عامل تشدید کننده شرایط خاص امروز تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: در بحث نقدینگی در کشور هم به خاطر عدم جذب سرمایه‌های مردم در حوزه تولید باعث شده تا این سرمایه‌ها هر از چندگاهی به سمتی هدایت شوند و خود باعث ایجاد تورم در کشور باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مردم برای حفظ ارزش پول خود گاهی سرمایه‌هایشان را به سمت بازار سکه و ارز و گاهی هم در بخش‌های دیگر هزینه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که خود این مسأله باعث افزایش تقاضا و طبیعتا بالا رفتن قیمت‌ها در این حوزه می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما نتوانستیم سرمایه‌های مردم را به سمت تولید هدایت کنیم و آن را به کار بگیریم و در بورس که می‌توانست در این زمینه اقدامی صورت دهد نه تنها سرمایه‌های مردم را وارد عرصه تولید نکرد بلکه موجب وارد آوردن ضرر و زیان‌های زیادی به سهامداران به ویژه سهامداران خرد شد.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروز در کشور باعث فساد شده ارز 4 هزار و 200 تومانی است. قرار بود که ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی هزینه شود اما خود به عامل ایجاد فساد تبدیل شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: واقعیت این است که چند قیمتی بودن ارز خود عامل فساد است و باعث بروز مشکلات در این بخش می‌شود.