ارتقا ۶ پله‌ای رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل
ارتقا ۶ پله‌ای رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل
سکان نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از ارتقا ۶ پله‌ای رتبه پژوهشی دانشگاه در آخرین رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/سید فرزاد جلالی گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی پژوهشی سال ٩٩ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در میان ٢٤ دانشگاه هم‌گروه خود رتبه هفتم را کسب کرده است.
وی بیان کرد: همچنین در این ارزشیابی، دانشگاه علوم پزشکی بابل پس از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جایگاه دوم در بین ۶ دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه ۱ کشور (مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، بابل و شاهرود) قرار گرفت.
جلالی یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ٩٦ رتبه ١٣، در سال ٩٧ رتبه ١١ و در سال ٩٨ رتبه دانشگاه ٩ را کسب کرده بود و امسال موفق شد به رتبه هفتم ارتقا پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: این رتبه‌بندی در امور مربوط به پژوهش و تحقیقات دانشگاه‌ها و بر اساس شاخصه‌های مختلف تولید علم و دارا بودن ساختارهای متعدد و مناسب تحقیقات و فناوری همه‌ساله صورت می‌گیرد.
وی ضمن تبریک به همه دانشگاهیان برای این موفقیت ارزشمند تصریح کرد: امیدواریم پس از رفع بلای کرونا که هزینه‌های زیادی بر دانشگاه وارد کرده است، بتوانیم شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

رضا قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل هم در این زمینه گفت: در سال گذشته به‌واسطه راه‌اندازی برنامه‌های متعدد ثبت بیماری‌ها (رجیستری)، آزمایشگاه جامع تحقیقات، ارتقا سیستمهای اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویی، رشته‌های دکترای پژوهش محور، در حیطه ساختار پژوهش نیز به جایگاه ۵ دست پیدا کردیم. که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: شایان‌ذکر است که این مهم، مرهون تلاش سیاست‌های مناسب دانشگاه، همت پژوهشگران ارجمند و نیز ایجاد زیرساخت‌های جدید پژوهشی بوده است.