احمدی‌لاشکی: آموزش مجازی برای دانشگاه‌ها مطلوب بوده/ تصویب سامانه شاد مدارس
احمدی‌لاشکی: آموزش مجازی برای دانشگاه‌ها مطلوب بوده/ تصویب سامانه شاد مدارس
سکان نیوز:نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شیوه‌ آموزش مجازی برای شرایط فعلی شیوع کرونا در مدارس و دانشگاه‌ها را مطلوب خواند و گفت: عملا امکان باز شدن مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز وجود ندارد.

به گزارش سکان نیوز/قاسم احمدی لاشکی در ارزیابی از آموزش‌های مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: آموزش مجازی را باید به صورت جداگانه در دانشگاه‌ها و مدارس مورد بررسی قرار داد. در دانشگاه‌ها تا حدودی مطمئن‌تر و موفق‌تر بود، چون دانشگاه‌ها، زیرساخت‌ها و امکانات بیشتری داشته و افراد را تحت پوشش قرار داده است البته که این موفقیت شامل تمامی دانشگاه‌ها نمی‌شود چون شرایط دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: وضعیت آموزش مجازی در مدارس متفاوت است آموزش و پرورش برای ایجاد سامانه‌ای با پنج شرکت صحبت کرد و در نهایت سامانه شاد تصویب شد. سایر سامانه‌ها ممکن بود اطلاعات افراد را بگیرد و بعد این اطلاعات لو رود، اما این اتفاق در سامانه شاد رخ نمی‌دهد و با دقت از اطلاعات افراد محافظت می‌شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در عین حال اظهار کرد: تمامی خانواده‌ها دارای موبایل، تبلت و سیستم هوشمند نیستند امیدواریم استفاده از این سامانه چالشی در میان خانواده‌ها به خصوص خانواده‌هایی با درآمد پایین و ضعیف جامعه ایجاد نکند.

احمدی لاشکی با اشاره به آخرین جلسه کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: طبق این جلسه بعید می‌دانم مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری بتوانند باز باشند اگر هم این اتفاق رخ دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. شاید این راهکار آن باشد که کلاس‌های درس به صورت دو شیفت برگزار شود تا فضای کافی برای ایجاد فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان فراهم شود، اما باز هم باز شدن مدارس را بعید می‌دانم چون مگر این امکان وجود دارد که برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز دستکش و ماسک تهیه و تولید کرد؟.

وی ادامه داد: براین اساس بعید است که مدارس بتواند تا پایان سال تحصیلی جاری باز شود بهتر است آموزش از طریق فضای مجازی باشد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان و در جمع‌بندی اظهار کرد: آموزش مجازی برای دانشگاه‌ها نسبتا مطلوب بوده اما تا این لحظه برای مدارس موفقیت چندانی نداشته است باید منتظر ماند تا از سامانه شاد استفاده شود آنگاه ارزیابی صورت گیرد.

  • نویسنده : نجفی