احتمال وقوع سیلاب با رگبارهای پراکنده در مازندران
احتمال وقوع سیلاب با رگبارهای پراکنده در مازندران
سکان نیوز/مازندران معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار هواشناسی سطح زرد، وقوع بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیلاب از روز چهارشنبه در این استان خبر داد.

سکان نیوز/احمد اسدی اظهار کرد: تداوم جریانات گرم همراه با افزایش محسوس دما از روز چهارشنبه کاسته خواهد شد، این در حالی است که در روز گذشته، گرمترین شهر استان، ساری و قراخیل قائمشهر با بیشینه دمای 35.6 درجه سلسیوس بوده است.
وی تصریح کرد: با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی سطح زمین که از سه شنبه شب 31 تیر، ابتدا وزش باد آغاز شده، تا روزچهار‏شنبه وزش باد شدید موقتی ادامه می یابد.
معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از عصر چهارشنبه تا پنج شنبه وضعیت جوی در استان به‌صورت رگبار، باران و رعدوبرق پراکنده بوده و زمان پایان این سامانه روز پنج شنبه 2 مرداد است.
اسدی افزود: نوع مخاطره وزش باد شدید موقتی، کاهش دما (4 تا 8 درجه ای)، رگبار و رعدوبرق و مواج شدن دریا خواهد بود.
وی ادامه داد: اثر این مخاطره، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست ها، شکستن شاخه درختان و احتمال سیلاب های ناگهانی محلی است.
معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای گفت: در صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیش‌گیرانه محدودیت برقرار شود و نسبت به استحکام سازه‌های موقت و داربست ها اقدام لازم به عمل آید.
اسدی همچنین در مورد پیش‌بینی وضع هوای استان مازندران اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه ‌های پیش یابی هواشناسی در روز چهار‏شنبه یکم مرداد آسمان استان، نیمه ابری، همراه با وزش باد(گاهی نسبتا شدید)، کاهش شدت گرما، به تدریج با افزایش ابر بویژه در نیمه غربی استان رگبار و رعدوبرق پراکنده بوده و بیشینه دما در شهرهای غربی استان بین 29 تا 31 سلسیوس درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 31 تا 35 درجه سلسیوس است.
وی ادامه داد: در روز پنج‏شنبه ۲ مرداد اسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی ‌شده و بیشینه دما در شهرهای غربی استان بین 26 تا 29 درجه سلسیوس و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 29 تا 32 درجه سلسیوس خواهد بود.
معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران گفت: در روز جمعه هفته‌ جاری وضعیت جوی استان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، بویژه در دامنه ها و ارتفاعات رگبار و رعدوبرق پراکنده و بیشینه دما در شهرهای غربی استان بین 28 تا 30 درجه سلسیوس و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 30 تا 33 درجه سلسیوس است./ایسنا