اجرایی شدن طرح سامانه جامع انبارها به منظور جلوگیری از قاچاق در مازندران
اجرایی شدن طرح سامانه جامع انبارها به منظور جلوگیری از قاچاق در مازندران
سکان نیوز:سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران گفت: طرح "سامانه جامع انبارها" به منظور جلوگیری از قاچاق در مازندران اجرایی می‌شود.

به گزارش سکان نیوز/حسین زراعتی، با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این نهاد حدود ۲۷۹۷ فقره بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های مذکور حدود ۵۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مشابه سال ۹۷ افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بیشترین قاچاق در حوزه واحدهای پوشاک و البسه با برندهای معروف، قاچاق گوشی‌های همراه، چوب و فرآورده‌های جنگلی، مشروبات الکی، لوازم بهداشتی، کود و سموم کشاورزی و غیره که البسه و پوشاک برند در ۳۵ فروشگاه استان با ارزش ۹ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران با اشاره به اینکه در این کمیسیون ۶ مرحله امحا با ارزش ریالی ۶۷۰ میلیون تومان صورت پذیرفت، گفت: در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال، ۴۲۲ فقره به ارزش ریالی ۷ میلیارد تومان تشکیل و ۴۱۴ نفر نیز دستگیر شدند.

زراعتی در ادامه به موضوع حفر چاه در مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۹ هزار پرونده حفر چاه تا پیش از سال ۸۵ در مازندران پایش شده بود که از این تعداد حدود ۱۷ هزار و ۶۳۰ پرونده مورد تایید آب منطقه‌ای قرار گرفت و منتظر تایید ستاد قاچاق کالا و ارز در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰۰ پرونده آماده برای بررسی در این کمیسیون وجود دارد، گفت: بیش از ۲۵ هزار چاه کشاورزی در سطح مازندران دارای مجوز و پروانه بهره‌برداری آن صادر شده است.

زراعتی گفت: مابقی زمین‌های کشاورزی در ۲ بخش تفکیک می‌شود که برخی مربوط به پیش از سال ۸۵ و بقیه مربوط به بعد از آن است که تکلیف قانونی ما مربوط به پیش از سال ۸۵ خواهد بود.

وی طرح سامانه جامع انبارها را طرح ویژه و دغدغه اصلی در استان مازندران دانست و افزود: طی جلسه‌ای با رئیس صمت مازندران و کارشناسان مربوطه طرح برای پیگیری ارئه شد.

سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران ادامه داد: سه ابلاغ به دستگاه‌های مرتبط طبق ماده ۲۴ و ۲۷ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا در این زمینه اتخاذ شده است.

زراعتی با اشاره به اینکه در طرح اجرایی سامانه جامع انبارها هر کالایی که به جایی وارد و خارج می‌شود، ثبت خواهد شد، گفت: در خصوص کالاهای اساسی مانند برنج، گندم، دام، موارد بهداشتی و کشاورزی طرح سامانه جامع همچون اجرای طرح پلاک‌کوبی دام در مازندران که از حمل قاچاق آن جلوگیری خواهد شد، اجرایی ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرهایی مانند آمل و فریدونکنار پایلوت تولید برنج هستند، بیان کرد: به منظور مقابله با قاچاق برنج، طرح بارنامه الکترونیکی با ورود تمامی دستگاه‌ها در مازندران اجرایی خواهد شد.

  • نویسنده : 1161