اتمام حجت رئیس اصناف با ستاد ملی کرونا/اصناف حمایت نشود دستورالعمل ها رعایت نمی شود
اتمام حجت رئیس اصناف با ستاد ملی کرونا/اصناف حمایت نشود دستورالعمل ها رعایت نمی شود
سکان نیوز؛ قاسم نوده فراهانی گفت: ما معتقدیم نباید مسیر همکاری اصناف با دولت در مدیریت و مقابله با ویروس کرونا یک جاده یکطرفه باشد به این مفهوم که فقط اصناف تعطیل شوند، آسیب های اقتصادی و اجتماعی بخورند و بابت این همه صدمه کوچکترین حمایت و پشتیبانی از اصناف صورت نگیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تلاشهای بسیار گسترده و موثری برای بازگشایی صنوف، گروه‌های ۲ و ۳ در حال انجام است، گفت: از دو هفته قبل رایزنی ها توسط اتاق اصناف تهران شروع شده است و با مکاتبه با ریاست جمهور؛ جلسات با سایر مسئولان در ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه دارد.

قاسم نوده فراهانی با تاکید براینکه جلسات مثبت و خوبی با استاندار تهران و معاون امنیتی و انتظامی استاندار و همچنین دکتر ذوالفقاری دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته است، افزود: در جلسات با مسئولان حوزه استانی و کشوری به نتایج خوبی رسیدیم که در هفته آینده و پس از تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا نتیجه نهایی به اطلاع صاحبان صنوف خواهیم رساند.

وی افزود: به رئیس جمهور و دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا اطلاع رسانی کردیم که در صورت ادامه این روند (تعطیلی اصناف و فعال بودن سازمانهای مطالبه گر مانند بانک ها، مالیات و عوارض شهرداری و …) اصناف دیگر امکان رعایت دستورالعمل های صادره را نخواهند داشت.

فراهانی اضافه کرد: ما معتقدیم نباید مسیر همکاری اصناف با دولت در مدیریت و مقابله با ویروس کرونا یک جاده یکطرفه باشد به این مفهوم که فقط اصناف تعطیل شوند، آسیب های اقتصادی و اجتماعی بخورند و بابت این همه صدمه کوچکترین حمایت و پشتیبانی از اصناف صورت نگیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان اظهار داشت: حرف آخر بنده این است که ما با دولت بابت لزوم تغییر روال فعلی تعطیلی اصناف اتمام حجت کردیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات اصناف در دولت هم مورد توجه قرار گیرد.