آمار متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی
آمار متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی
سکان نیوز/ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در تیرماه امسال ۴۹ نفر براثر تصادفات در استان جانشان را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

سکان نیوز/علی عباسی اظهار داشت: آمار متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی در تیر ماه امسال ۴۹ نفر شامل ۴۱ مرد و هشت زن است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافت.
وی تصریح کرد: از کل متوفیات حوادث رانندگی تیر ماه محور برون شهری ۳۲، درون شهری ۱۳ و راه روستایی ۴ نفر را در برمی‌گیرد و بیشترین فوتی مربوط به شهرهای بابل با هشت مورد، آمل با شش، ساری با پنج و شهرهای رامسر، فریدونکنار و محمود آباد بدون فوتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: از این آمار هشت راننده ،۱۶ موتور سوار، هفت سرنشین، ۱۶ عابر و دو مورد هم دوچرخه سوار هستند.

عباسی تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در تیر ماه سال جاری، هزار و ۳۴۱ نفراعلام کرد که این رقم نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد داشت.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: از آنجایی که بیشترین فوتی در جاده‌های برون شهری رخ داده است این می‌تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و رانندگی با سرعت مطمئنه در کاهش تصادفات مؤثر باشد.