آغاز ساخت مركز ديسپاچينگ منطقه اي جنوب شرق كشور
آغاز ساخت مركز ديسپاچينگ منطقه اي جنوب شرق كشور
سکان نیوز؛ كلنگ ساخت مركز كنترل، پايش، مانيتورينگ و سيستم مديريت انرژي يكپارچه برق منطقه اي سيستان و بلوچستان به زمين زده شد.

مديرعامل شركت برق منطقه اي سيستان و بلوچستان در حاشيه اين مراسم اظهارداشت: اين مركز ديسپاچينگي اولين مركز يكپارچه با بهره مندي از سيستم SCADA/EMS بومي است.

عليرضا پرنده مطلق افزود: قابليت راهبري و كنترل ايستگاه هاي داخل كشور و تبادلي با كشورهاي همسايه، راهبري مجزا جهت كنترل و پايش نيروگاه هاي توليد پراكنده و تجديدپذير، امكان اتصال 30 ايستگاه انتقال و نيروگاهي و افزايش تا 100 ايستگاه بهره مندي از ماژول هاي مربوط به سيستم DTS (Dispatching Training System، امكان ارتباط با مراكز ديسپاچينگ هم سطح در استان هاي مجاور، ارتباط با مراكز ديسپاچينگ ملي و پشتيبان، ارتباط با مراكز ديسپاچينگ فوق توزيع در سطح سيستان و بلوچستان، قابليت دريافت اطلاعات PMU از جمله اهداف و مزاياي انجام اين طرح خواهد بود.

وي به مزاياي ويژه افتتاح اين مركز نيز اشاره كرد و گفت: در نظر گرفتن ملاحظات و معيارهاي امنيت سايبري و پدافند غيرعامل، حمايت از توليدات داخلي شركتهاي دانش بنيان، اطمينان از پشتيباني محصول، تسريع در اجراي پروژه، جلوگيري از خروج ارز از كشور، كاهش هزينه هاي اجرا تا 20 درصد نمونه خارجي از ديگر مزاياي اجراي اين مركز است.

مديرعامل شركت برق منطقه اي سيستان وبلوچستان تصريح كرد: اعتبار هزينه شده بر اين مركز بالغ بر 250 ميليارد ريال بوده است.

معاون نيرو در امور برق و انرژي نیز به منظور افتتاح پروژه هاي صنعت برق سيستان و بلوچستان در هفته سي ام پويش هر هفته الف-ب-ايران حضور یافت.